ZDRAVA OLJA V NOSEČNOSTI

Sharing is caring!

Olivno – oljčno olje je eno najbolj zdravih in priljubljenih olj v kuhinji, kajti ga gospodinje lahko uporabljamo vsepovsod: solate, testenine, pečenje, cvrenje, gurmanske pojedine iz mesa, zelenjave in rib,..  Ni pa le to, da ima olivno olje dober okus, ampak ima tudi zdravilne učinke.

V nosečnosti lahko olivno olje uporabljamo za mazanje trebuščka in telesa, saj ima zelo dober učinek ini preprečujenastajanje strij na koži.

Urška Pavčnik, avtorica knjižne uspešnice Zdrava prehrana za nosečke, nam je pomagala pri raziskovanju zdravih sestavin v olivnem olju: »Oljka že vrsto stoletij velja za sveto drevo – je simbol miru, znanosti, modrosti in znanja. Iz plodov oljke pridobivamo odlično oljčno olje, ki  ima ogromno prehranskih in zdravilnih učinkov. Bogato je namreč z esencialnimi maščobnimi kislinami, ki jih telo nosečnice potrebuje v nekoliko višjih koncentracijah. Nekateri strokovnjaki zagovarjajo, da 1 žlička oljčnega olja dnevno odlično pomaga pri prebavi. Zaradi specifične arome ga mnogi izločajo iz dnevne prehrane, pa vendar naj omenim še nekaj njegovih pozitivnih lastnosti. Je izjemno lahko prebavljivo, kar je še posebej pomembno za nosečnice, ki se večkrat (predvsem v 2. in 3. trimesečju) soočajo z zaprtjem. Redno uživanje oljčnega olja izboljša absorbcijo vitaminov, predvsem vitamina E ter ohranja elastičnost kože. Ne pozabite, da so maščobe pomemben del zdrave prehrane, saj so v njih topni vitamini A, D, E in K. Olivno olje je zakladnica antioksidantov in polifneolov, ki imajo blagodejne učinke na naš organizem. »

Mnogokrat se sprašujemo tudi, če lahko segrevamo olja,… Olivno olje zelo dobro prenaša visoke temperature, zato ga lahko segrevamo, ne smemo pa ga pregrevati. Če ga pregrejemo-vonj po zažganem olju, pride do sprememb v zgradbi maščobnih kislin, ki so za naše zdravje škodljive.

Nekaj info in primerjav za “zdrava” olja v kulinariki pa lahko preberete tudi na oopsi: http://oopsi.si/ali-je-kokosova-mascoba-res-tako-zelo-zdrava/

Recept za enostavne, a dobre testenine z olivnim oljem Palmieri: http://goo.gl/aN08IP

Tudi orehovo olje je zelo bogato z omega 3 maščobnimi kislinami, vsebuje tudi veliko vitamina A, D, E, K, ter je naravni  UV zaščitni faktor in je tudi odporen na višje temperature. Njegovo uživanje ima blagodejne učinke na telo in je zelo cenjeno tudi v naravnem zdravilstvu, saj pomaga pri uravnavanju telesne teže, čisti kri, znižuje maščobe in holesterol v krvi, zavira nastanek srčno žilnih obolenj, deluje protivnetno, ima blagodejne učinke na kožo, odlično hrani in obnavlja suhe in poškodovane lase in kožo. OREHOVO olje z Omega-3 je pomembno tudi za razvoj možganov, zato se tudi priporoča uživanje tega olja v nosečnosti. V zadnjem obdobju nosečnosti se namreč otroku hitro razvijajo možgani, zato je pomemben stalen vnos omega-3 maščobnih kislin. Kisline so nepogrešljive za zorenje možganov, osrednji živčni sistem in očesni mrežnici. V večjih količinah se kisline nahajajo v lososu, slaniku in skuši, katere naj bi nosečnica jedla vsaj dvakrat na teden. Kisline se nahajajo tudi v lanenem olju in semenu ter v orehovem, repičnem in sojinem olju.

Več o orehovem olju : http://www.kocbek1929.com/?page=izdelki&action=view&id_kategorija=10

Repično olje je tudi eno izmed najbolj priljubljenih olj v nosečnosti ter seveda tudi pri kasnejšem uvajanju goste hrane pri dojenčkih in ga priporočajo tudi pediatri in diatetiki.

Sončnično olje je zelo bogato z vitamini E, B, B1, B2, D in minerali – fosforjem, lecitinom, magnezijem. Kitajska medicina ga priporoča pri glavobolu, vrtoglavici, bolečinah v trebuhu in astmi. Tudi v nosečnosti je priporočljivo.

Tudi bučno olje je bogato z vitamini in minerali, tako da ga lahko kar veselo uporabljajmo v zdravih solatah, ki jih v nosečnosti še bolj potrebujemo: http://goo.gl/ig3ISS in http://goo.gl/zkE6Ft

Komentarji

comments

Sharing is caring!

Comments are closed.