Za to leto sem si zadala cilj, da se pozdravim, da se grem pregledat za vse kar sumim, da ni ok, da spremenim določene navade, ki niso dobre zame in da si vzamem čas zase in moje telo, ki sem ga resnično zapostavljala vsa ta leta od kar sem bila pre-polnozaposlena mama,… Pričela sem z UZ abdomna in MR hrbtenice, pregled krvi, urina,.. Čakam rezultate. Prijavila pa sem se tudi na pregled krvi za železo v krvi, kajti vsi simptomi, ki kažejo na stres so lahko enaki tudi za premalo železa v našem telesu,..

NEKAJ O POMEMBNOSTI ŽELEZA – Fe V TELESU?

Železo je eden od najpomembnejših mineralov v telesu, ki igra ključno vlogo pri našem počutju in zdravju.

– železo sodeluje pri prenosu in hrambi kisika

–  je snov, ki je nujna za nastajanje hemoglobina v eritrocitih. Hemoglobin namreč prenaša kisik po našem telesu. Če mu primanjkuje železa, se raven krvnega hemoglobina zniža, celice pa ne dobijo dovolj kisika, zato ne delujejo pravilno. 

KAKO PRIDOBIMO ŽELEZO S PREHRANO?

Priporočen dnevni vnos (PDV) železa za odraslega človeka je 12mg/15 mg. 

– Za doječe in noseče mame celo od 20-30mg. Za otroke pa od 8-10mg.  

Največ železa najdemo v jetrih, mesu in mesnih izdelkih, stročnicah, žitih, morski hrani, temno zeleni zelenjavi in suhem sadju.

Primer, da ste pojedli dovolj železa za tisti dan >> čez dan zaužijete skodelico kuhane špinače (180 g) + 30 g ovsenih kosmičev + eno jajce (68 g) + 40 g sojinega sira + telečji zrezek (150 g).

– Glavni vir železa v prehrani so žita in žitni izdelki (tudi kruh, npr. Polnozrnata pšenična moka 4mg/100g, oven kosmiči 3mg na skodelico), meso (od 1-3mg/100g od piščančjega do telečjega mesa, jetra pa 15-29mg/100g) in mesni izdelki, ribe (1mg/100g npr. losos), stročnice (2-8mg/100g npr.leča ima 8, soja 12), zelenjava (1-3mg/100g, regrat 3mg/100g, šparglji okoli 2mg/100g) in sadje (borovnice, aronija okoli 0,3mg/100g), suho sadje (rozine, marelice,..od 1-2mg/100g), temna čokolada (z vsaj 70-85% vsebnostjo kakavove mase 85 gramov vsebuje 10,12 mg železa), semena in oreščki (sezamova semena ena jušna žlica vsebuje 1,31 mg železa, indijski oreščki 8,22 mg železa na skodelico, mandlji, makadamija oreščki in pistacije, ki vsebujejo cca. 5 mg na skodelico ). 

– Vsebnost železa v rastlinskih živilih je tudi precej odvisna od vsebnosti železa v zemlji.

– Kot zanimivost >> Kuhano zelenje vsebuje več železa kot sveže. Kuhana špinača je ena najpomembnejših glede vsebnosti železa 6,5 mg železa na skodelico (180 g). Za primerjavo pa je skodelica sveže špinače, ki vsebuje samo 0,81 mg železa. Podobno je z blitvo. 

KAJ PA, ČE ZAUŽIJEMO PREMALO ŽELEZA?

– Če ne zaužijete dovolj s prehrano mnogokrat strokovnjaki na tem področju priporočajo dodajati k prehrani dodatek Fe-železa

-Železo je dobro zaužit z dodatkom C vitamina, ki spodbuja absorpcijo železa.

– Tudi pri uživanju dobrih rastlinskih virov železa se priporoča kombiniranje z živili, ki so tudi vir vitamina C.

POMEMBNO >> Železo je pro-oksidant, zato previsoki vnosi tudi niso priporočljivi. Visok vnos železa lahko predstavlja poseben problem pri ljudeh z genetsko okvaro hemokromatozo, ker lahko pride do nevarnega nalaganja železa v organih.

Zato morate tudi prehrambene dodatke jemati pazljivo ali pod vodstvom zdravnika, strokovnjaka na tem področju!

POMANJKANJE ŽELEZA

je najpogostejša oblika prehranske pomanjkljivosti na svetu.

– Pogosteje se pojavi pri ženskah v rodni dobi, vegetarijancih, nosečnicah in doječih mamah in je sploh v nosečnosti ali v zgodnjem otroštvu še posebej nevarno.

– Zmanjšane zaloge železa se lahko sprva kaže kot izguba apetita, resnejše pomanjkanje pa lahko negativno vpliva na fizično zmogljivost, slabokrvnost/anemija,…

– Ženske v rodni dobi imajo večje potrebe po železu (15 mg) zaradi izgube krvi med menstruacijo in tudi med nosečnostjo in dojenjem, saj je ta železo nujno potrebno za normalen razvoj in rast ploda oz. otroka. 

– Večje potrebe po železu imajo tudi ljudje, ki se prehranjujejo z izključno vegi prehrano – zaradi nižje uporabljivosti oblike železa, kakršna se nahaja v rastlinah ter tisti, ki imajo npr. Celiakijo,..

Pri pomanjkanju železa se lahko pojavijo kronična utrujenost, težave s koncentracijo, občutek šibkosti, izguba apetita, pospešen srčni utrip in aritmija, mišični nemir, bledoličnost, glavoboli, hladne dlani in stopala, zadihanost, četudi ni bilo velike obremenitve, slabo počutje, občutek kratke sape, slabšo delovno storilnost, motnje koncentracije, zmanjšanje kognitivnih sposobnosti… 

To pa so simptomi, ki jih lahko pripisujemo tudi stresu, izgorelosti, hormonskim spremembam pri ženskah,…ampak so lahko v resnici povezani s pomanjkanjem železa.

Zato si preverite raven železa v krvi. Zdaj imate možnost to narediti brezplačno. 

Testiranje se izvaja v Ljubljani v dopoldanskem času. Če bo test pokazal prenizko stopnjo železa v krvi in ste tudi primerni kandidat imate možnost 3 mesečne brezplačne raziskave, kjer boste s pomočjo strokovnjakov lahko brezplačno obnovili zaloge železa, kar pa posledično seveda vpliva na izboljšanje samega počutja.

Klinična študija je brezplačna terapija, kjer boste vsi pod nadzorom strokovnjakov, ki se vam bodo pomagali spopadati s tem izzivom.

Na koncu raziskave vam bodo dali dodatno tudi 3 desetake v obliki bona za nadaljevanje vašega “zdravljenja”.

P.s. Žal pa niste vsi primerni za sodelovanje zaradi raznih faktorjev, kot so npr. nosečnost, dojenje, trenutno jemanje železovih dopolnil, posamezniki, ki so v zadnjem mesecu darovali ali prejeli kri, oziroma to načrtujete v času trajanja raziskave ter za posameznike z resnimi bolezenskimi stanji,… 

Zato več o tem preberite >> RAZISKAVA PHARMALINEA >> in se prijavite na brezplačen pregled, ostalo pa se potem dogovorite z njimi. 

Tudi jaz z veseljem ozaveščam o primanjkovanju železa v krvi, ker sem bila slabokrvna kot majhna, ker sem bila neješča 😉 Zato tudi zdaj gledam nato kaj jemo in da vsak dan probam nekako uravnoteženo vnašati v telo pisano prehrano – vsega po malo in ničesar preveč 😉 P.s. včasih se ne morem upret čokoladi in pojem premalo zelenjave in sadja, ampak potem drug dan popravim napako ;)) Zato še nekaj informacij glede primanjkovanju železa v krvi še od mene. >>

@fortunatamara

26.11. je Svetovni Dan Primanjkovanja Železa. Želim vas obvestiti o znakih primanjkovanja železa in o pomembnosti tega ter vas povabiti na brezplačno testiranje,… Nič vam ne prodajamo, samo ozaveščamo 🤗🙌❤️ Izkoristite in mi javite kakšni so rezultati. Tudi jaz vam bom 😘 Objem, Tamara #mamiblogerke2022 #mamiblogerke #mamiblogerkeslovenija #srecnasi #familyblogger #zelezo #zdravjenaprvemmestu #ozavescanje #slovenija #slovensko #fortunafamily #tamarafortuna

♬ original sound – Tamara Fortuna

NA ZDRAVJE VAM ŽELIM, Tamara

Literatura >> Informacije in podatki za ta članek so vzeti iz različnih člankov >> https://www.prehrana.si/sestavine-zivil/minerali/zelezo , https://pharmalinea.com/prijava/?utm_campaign=PharmaLinea%20JAN23&utm_source=instagram&utm_medium=social , https://vizita.si/zdravje/prehrana/kaksni-so-znaki-da-vam-primanjkuje-zeleza.html , https://super-hrana.si/10-rastlinskih-zivil-z-najvec-zeleza/ 

Več info za prehrano PDV železa za odrasle >> ?mg/100g in v %PDV >> Tabela in podatki so iz Prehrana.si program, ki ga sofinancira Ministrstvo za zdravje RS.

Komentarji

comments

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.