BUČKINA RIŽOTKA S SIVKO

Sharing is caring!

Tokrat sem naredila eno hitro rižotko, ki nama je bila z možem tako všeč, da jo zato zdaj delim z vami. Saj veste kako jaz delujem ane? Jaz vam podam idejo ali nasvet za kakšno jed, vi pa dodajte stvari, ki jih imate doma in bo odlično 🙂

Potrebujete:

  • Riž (100-150g na osebo, priporočam Arborio za rižote)
  • piščančja prsa (lahko kakršnokoli meso ali brez)
  • strok ali dva česna
  • mlada čebula (lahko tudi bela)
  • por 
  • bučka
  • mešanica začimb (suha in sveža sivka, morska groba sol, kajenski poper, čili)
  • voda ali jušna osnova
  • domača gosta pasta za omake (vso poletno zelenjavo, ki jo imam doma, malo popečem na oljčnem olju, dodam malo masla, zalijem z juhico ali dodam kocko, solim in delno spasiram, kuham tako dolgo, da nastane gosta omaka, ki jo nato ohladim v hladilniku in nato jo spakiram v zmrzovalnik v majhne lončke ali silikone,..) nato jo uporabljam za skoraj vse jedi namesto “vegete”  ali jušne kocke ali zelenjavne kocke za omako,..

Nekaj o sivki v jedeh:

Sivka je znana rastlina, ki nam pomaga odganjati komarje, poznamo lepo vijolično barvo in omamno dišavo, ampak marsikdo ne ve, da jo lahko tudi kuhamo in pečemo. Jaz Angleško sivko, ki je slajša, najraje uporabljam kot začimbo. V večini posušim cvetove in naredim svojo mešanico začimb za večino jedi, ko se nam zahoče malo drugačnega okusa. K suhim cvetom Sivke dodam še grobo sol, kajenski poper in suh mlet čili in hranim v suhem prostoru kot ostale začimbe. Če se sprimejo začimbe je preveč vlage, tako da dodamo malo riža in bo tudi ta težava rešena 😉 Po navadi med kuho dodam poleg te mešanice še sveža zelišča > meto ali baziliko za svežino jedi. Sivka deluje protivnetno, sproščujoče in pomirja, ampak dozirati jo je treba previdno. Tokrat predlagam manj je več 😉

Lahko pa si pripravite tudi sivkino oljčno olje, ki ga imate za preliv jedi. Sivkine sušene in sveže liste ter cvetove namakamo v oljčnem olju Jenko in ga uporabimo, ko naše brbončice želijo spremembo. Jaz to počnem s čilijem, vsemi zelišči, sivko, suhimi paradižniki in tartufi, kajti mi tako aromatično olje pomeni hitro in kvalitetno spremembo dolgočasnih jedi. Včasih hranim katero olje tudi v hladilniku, da vzdrži dlje 😉 

rižotabucke

Priprava:

V primeru, da imate probleme v trebušni votlini, potem priporočam vse kuhati in zelenjavo termično obdelati brez olja in peke. Drugače pa lahko popečemo meso, čebulo, česen, por in bučke na oljčnem olju in nato dodamo opran riž. Ko “postekleni” riž zalijemo z jušno osnovo ali vodo, solimo in kuhamo kot piše na embalaži riža. Vmes mešamo in dodajamo vodo, če je potrebno. Super je, če imate doma kakšen ostanek parmezana, ki ga lahko kuhate zraven riža, kajti bo dal piko na i jedi in ne bo je potrebno toliko solit. Vmes dodajte še pasto/omakco iz zelenjave ali pa jušno kocko ali kakšno kocko za omako, kajti tako bo jed še boljša. Ko je riž že aldente dodamo mešanico začimb s sivko in košček masla in /ali extra deviškega oljčnega olja Jenko, premešamo in postrežemo s sveže ribanim parmezanom in kosmiči sivkinih cvetov in čilija. Dodajajte po okusu posameznika.

rizotkasivka

Pa srečen poletni tek vam želim, Tamara

 

 

Komentarji

comments

Sharing is caring!

Comments are closed.